سرگردانی دختر جوان فریب خورده در ترکیه

امین جامعه(ارگان پلیس) با پیگیری‌ و تحقیق از سوی پلیس آگاهی تهران ردپای دختر 19 ساله‌یی که از خانه فرارکرده است در ترکیه به دست آمد.

علی دلداری، دادیار دادسرای جنایی تهران در ارتباط با این پرونده به «امین‌جامعه» گفت:‌ چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادسرا در شکایتی عنوان کرد، خواهر 19 ساله‌ او به طرز مرموزی مفقود شده است و در این مدت تلاش‌ها برای یافتن او بی‌نتیجه باقی مانده است.
وی اضافه کرد: من مدیر عامل یک شرکت در زمینه واردات و صادرات هستم و خواهرم نیز در این شرکت فعالیت می‌کرد، اما بدون آنکه  اختلافی میان ما وجود داشته باشد، خواهرم به بهانه سرکشی به یکی از دوستانش از محل شرکت خارج و به یکباره ناپدید شد.

جستوجو

دلداری بیان کرد: به دنبال این شکایت دستور قضایی لازم صادر و پرونده به شعبه 11 پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. با بررسی و تحقیقات مقدماتی از سوی ماموران مشخص شد که این دختر از چندی پیش با 2 دختر جوان در ارتباط بوده است. با به دست آوردن این سرنخ و شناسایی این 2 دختر آنها به پلیس آگاهی احضار و تحقیق از آنها آغاز شد.
2 دختر جوان در تحقیقات بیان کردند دوست آنها مریم علاقه خاصی به ماجراجویی داشت و روزی که او به ملاقات آنها آمده بود به اتفاق یکدیگر به یک پارتی رفته و در این محل او با جوانی به نام فرشاد که در خارج از کشور تحصیل می‌کند آشنا شده است و این احتمال وجود دارد که وی نزد فرشاد باشد زیرا پس از پایان پارتی آنها از دوست خود جدا شده و هیچ اطلاعی از وی ندارند.

ردپا

نماینده دادستان در دادگاه‌های کیفری استان تهران اضافه کرد: پس از این اظهارات در مرحله بعدی فرد مظنون (فرشاد) مورد شناسایی قرارگرفت و مشخص شد، وی از کشور خارج شده است.
با تحقیقات بعدی واستعلام از فرودگاه معلوم شد که این فرد به همراه دختر جوانی از کشور خارج شده است که در مرحله بعدی مشخص شد، وی همان مریم دختر فراری از خانه است.
با به دست آ‌مدن این اطلاعات در مرحله بعدی از اقدام‌های انجام شده، بستگان این دختر با سفر به ترکیه، دختر جوان را در حالی که در این کشور رها شده بود، در یک مسافرخانه پیدا کرده و او را به کشور بازگرداندند.

فریب خورده

دلداری بیان کرد: با انتقال دختر جوان به کشور، وی در دادسرای جنایی حضور پیدا کرده و در تحقیقات گفت: پس از حضور در پارتی شبانه با فرشاد که خود را دانشجوی رشته مهندسی یکی از کشورهای اروپایی معرفی می‌کرد، آشنا شدم و به دلیل علاقه‌یی که به سفر خارج از کشور داشتم، فرشاد از من خواست تا به همراه او به خارج از کشور سفر کنم.
وی افزود: پس از تهیه مقداری پول با برداشتن پاسپورت با او همراه شدم و این فرد پس از چند روز سوءاستفاده از من در ترکیه به بهانه تهیه بلیت برای سفر به ایتالیا مرا درون مسافرخانه گذاشت و متواری شد و زمانی که متوجه شدم فریب خورده‌ام و فرشاد با رها کردن من از ترکیه خارج شده است در این کشور سرگردان بودم که بستگانم به سراغم آمده و مرا به کشور بازگرداندند.

هشدار

دادیار جنایی اظهار داشت: پس از ثبت اظهارات دختر فریب خورده دستور قضایی در ارتباط با فرشاد صادر شده و موضوع در دستور کار ماموران قرارگرفته است.

دلداری با هشدار به دختران جوان گفت: بی‌توجهی به هنجارهای جامعه نخستین بستر برای بروز مشکل است. حضور در پارتی‌های شبانه و ارتباطی که در این محل‌ها صورت می‌گیرد، فرایندهای ناخوشایندی به دنبال دارد که از جمله آن می‌توان به فریب زنان و دختران، استفاده از موادمخدر روانگردان و ارتباط نامشروع و … اشاره کرد.

وی افزود: این پرونده تنها نمونه کوچکی از اعتماد بی‌جا و حضور در پارتی‌های شبانه است که شاهد آن هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد